Dolar 32,6317

Çar

-3°
Demirtaş turizmcilere seslendi

Zor günler geçiren turizm sektörünün temsilcileriyle buluşan İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, "Güçbirliği yaparak hep birlikte, zorlukları aşacağımıza inanıyorum" dedi. Zor günler geçiren turizm sektörüne

• Ege Postası
  • 01.03.2017 - 14:13

Konaklama Sektörünün Sorunları konusunda, İzmir Ticaret Odası'nda düzenlenen toplantıya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamacılar Birliği (ETİK) Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı. Terörün dünyanın her yerinde olduğunu söyleyen Demirtaş, "Terörden korkarak yaşayamayız. İzmir, yıl 12 ay güneşi olan güzel bir şehir, savaş bölgesine daha uzak, bir olay dışında terörle yüz yüze kalmadık, butik bir turizm alışkanlığımız var. 50 bin yatağımız var ve bu yatakları doldurmamız gerekiyor. O yatakların dolması demek çarşıların, restoranların da hareketlenmesi demek. Bunun için çalışmaya devam ediyoruz" diye konuştu.

Turizmde cesurlar kazanır

Sektördeki üyelerin sorunlarını yakından takip ettiklerini belirten Demirtaş, "Coğrafi konumumuz, dünyadaki siyasi ve ekonomik konjonktür, borsa gibi. Sürekli değişiyor. Bu ekonomimize, en çok da turizme yansıyor, ama bunları bir tarafa bırakalım. Ne yapabiliriz, ne yapmalıyız ona bakmamız gerekiyor. 2016 rakamlarını baz alıp umutsuzluğa kapılmayı doğru bulmuyorum. Turist sayısında 45 milyonu, turizm gelirinde 35 milyar doları görmüş bir ülkeyiz. Bu nedenle; motivasyonumuzu düşürmeyelim. Biz çok kriz gördük. Bu ne ilk ne de son olacak" dedi.

"HER AY EN AZ 4 FUAR YAPMALIYIZ"

Turizm için çalışmaya devam edeceklerini belirten Demirtaş, "13 Mart'ta Miami Kruvaziyer Fuarı'na gideceğiz. İTO olarak, 19 turizm fuarına gidiyoruz. İZKA'da belirlenen fuarlara gitmeye başlayacak. Mayıs ayında Çin'e gidiyoruz. Çok büyük bir pazar ve iki şehirde roadshow yapacağız. İZTAV olarak geçtiğimiz yıl iç turizme yönelik bir kampanya yapmıştık. Bu yıl da hem iç hem de dış turizme yönelik kampanyalar yapacağız. Pek çok organizasyonda İzmir olarak, Akdeniz ve Ege mutfağını tanıtmak üzere yer alıyoruz. Aegean restoran diye bir marka oluşturduk. Biz bir şeyler yapıyoruz ve bunun sonucunu da alıyoruz. Fuarlara Anadolu'nun her şehrinden insan getiriyoruz. Şehre ayağının tozu kalsa kar. Her ay en az 4 fuar yapmalıyız. O zaman bu otellerde doluluk yüzde 80 altına düşmez" diye konuştu.

Demirtaş sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz Oda olarak yıl 12 ay turizm diyoruz. Tabii ki bunun için en başta yeterli otele, konaklama tesisine sahip olmamız lazım. Son yıllarda İzmir'de konaklama işletmelerinin sayısı, yatırımları arttı. O nedenle bizim görevimiz, yatakları boş bırakmamak. Doluluk oranını yüzde 70-80'in altına indirmemek. Bunun için, iç ve dış turizm ve ticareti için herkes elinden geleni yapmalı. Alışveriş turizmi, fuar turizmi, kongre turizmi, tarih turizmi, kültür turizmi, eğitim turizmi, gastronomi ve inanç turizmi konularında insanları İzmir'e getirmeliyiz. İnsanlar İzmir'e fuar varsa, festival varsa gelecek. Bu nedenleri bulmak lazım. Bu nedenleri yaratırken güç birliği yaratmamız gerekiyor. "Güçbirliği yaparak hep birlikte, zorlukları aşacağımıza inanıyorum."

ETİK BAŞKANI İŞLER: "PLANLANMIŞ BİR YOL HARİTAMIZ YOK"

İzmir'in turizm konusunda planlanmış bir yol haritasının olmadığına dikkat çeken Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamacılar Birliği (ETİK) Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler ise, "Kendi şirketlerimizi yönetirken hedefler koyuyoruz. Şehir turizminin, sektör olarak doğru rakamlarla yönetilmediğini düşünüyoruz. Deniz, güneş tarih var herşey var. Peki, bu rakamlara niye mahkumuz. Bu soruya cevap bulmamız lazım. Yatırımcıya, '3 yıl sonrasını planlarsan rakamlar buraya gelecek' diyebilmemiz gerekiyor. En önemli ayrıcalıklardan birisi yaşam tarzı. Fakat bunu yeterince pazarlayamadığımızı düşünüyoruz. Bizim turizm konusunda planlanmış bir yol haritamız yok. Bir hedefe doğru gidemiyoruz. Bu şehirdeki her odanın dolması, şehirdeki her esnafın kasasına para girmesi demek. Ama şu andaki daralmaya merhem olacak bir çare göremiyoruz" diye konuştu. (DHA)

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.