Dolar 32,3280

Çar

-3°
Görmez: Altın çağımızı yaşıyoruz

Torbalı Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez TRT Kent Radyo’da Gazeteci Belma Şahaner’in sorularını yanıtladı.Torbalı’nın sağlık,eğitim,ulaşım, kentleşme, sanayileşme gibi konularda orantılı biçimde ve topyekun  büyüdüğünü geliştiğini  Belirten Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez çarpıcısı açıklamalarda bulundu. Başkan Görmez projelerini anlattı

• Ege Postası
  • 15.09.2017 - 15:49

TRT Kent Radyo'da Belma Şahaner'in sunduğu programa katılan Torbalı Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez, ilçedeki kamu yatırımlarını, belediye icraatlarını anlattı.

Torbalı’nın sağlık, eğitim, ulaşım, kentleşme, sanayileşme gibi konularda orantılı biçimde ve topyekun  büyüdüğünü geliştiğini  Belirten Belediye Başkanı Adnan Yaşar Görmez çarpıcısı açıklamalarda bulundu.

Torbalı'nın son üç yılda kamu ve belediye yatırımlarında, büyümede, kentleşmede,  sosyal projelerde, sağlık, eğitim, ulaşım, altyapı yatırımlarında ilçeye kazandırılan arsalarda, yeni yaşam alanlarında kültürel, sanatsal, bilimsel etkinliklerde üç kat büyüdüğünü anlatan Görmez, "Hedefimiz Torbalı’yı İzmir’in parlayan yıldızı yapmak. Hiçbir başarı tesadüfî değil. İlçemiz tek kelime ile orantılı biçimde büyüyor. Türkiye istatistik Kurumu 2016 verilerine göre; Torbalı binde 49,7’lik nüfus artışıyla İzmir’in en hızlı büyüyen ilçesi oldu. Yerleşik nüfusumuz 180 bine ulaştı. İlçemizdeki 700 dolayındaki fabrikada çalışan ve taşımalı sistemle İzmir’den gelen 55 bin dolayındaki çalışan bu rakama dahil değil. Dolayısıyla Torbalı kabuğuna sığmayan, oldukça dinamik bir yerleşim" dedi.

Torbalı cazibe merkezi oldukça, burada yaşamak isteyenlerin sayısında da ciddi bir artış kaydedildiğini anlatan Görmez, ilçede yeni yollar, bulvarlar açıldığını, inşaat sektöründe yaşanan hareketliliğin, rakamlara da yansıdığını belirtti.

BAŞBAKANIMIZ TORBALI’NIN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRDİ

Programın soru ve yanıtları şöyle:

Soru; Torbalı nasıl oldu da 3 yıl gibi kısa sürede bu sıçramayı sağladı'

Cevap; Yerel yönetimle merkezi hükümetin işbirliği burada çok etkili oldu. İZBAN ulaşımda yeni bir dönem başlattı. Torbalı’da hayata geçen projeleri incelediğinizde bunu açıkça göreceksiniz. Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım bu anlamda Torbalı için çok büyük tarihi bir misyon üstlendi. Bakanlarımız, milletvekillerimiz yatırımlar için bize öncülük ettiler.

Soru: Bu zamana kadar tamamladığınız, ya da  ileride gerçekleştirmeyi planladığınız projeler nelerdir'

BİTEN PROJELER

Torbalı’nın hemen her yerinde tamamladığımız bir projeyi görmeniz mümkün. Atatürk Mahallesi’ne bir kent Meydanı inşa ettik.  İZBAN hattı dolayısıyla mahallelerimiz arasında aksayan yaya trafiğini açmak için Şht. Jnd. Uz. Çvş. Tolga Sağlam yaya alt geçidini hizmete açtık. Yazıbaşı Mahallesi’nde de Vedat Filiz Meydanı’nı tamamladık. Ayrancılar’da muazzam bir kent meydanı açtık ve belediye meclisimizin ortak aldığı bir kararla bu meydana 15 Temmuz Şehitleri Meydanı ismini verdik. 27 çocuk oyun alanı ve fitness sahasını tamamlayıp halkımızın hizmetine sunduk. Karakuyu Meydan Projesi, Abdülhamit Bulvarı Yürüyüş Yolu, Haluk Alpsü Bulvarı Yürüyüş Yolu, 6 düğün salonu, Çapak Mahalle Meydan projesi, Tepeköy Mahallesi Yürüyüş Yolu, fitness ve çocuk oyun alanı, Çapak Beşevler Parkı, 15 basketbol ve 6 halı saha projesi, evde bakım hizmet binası, Yazıbaşı Hizmet Binası, Ayrancılar Hizmet Binası, Türkmenköy Mahalle Konağı, Yoğurtçular Mahalle Konağı tamamlandı. Kamu yatırımlarımızda da altın çağı yaşadığımızı söyleyebilirim. Yeni Devlet Hastanemizin ilçemize çok büyük değer kattı. Tarihi açılışa sayın başbakanımız da katıldı. Böylesi bir hastane uzun yıllardan beri hayallerimizi süslüyordu. Bu muazzam hizmetin Torbalı’ya kazandırılmasında çok büyük katkıları olan başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a, Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’a ve Bakanımız Sayın Veysel Eroğlu’na ve Milletvekilimiz Atilla Kaya’ya teşekkürlerimi sunuyorum. Onun yanında huzurevimizi tamamlayarak yaşlılarımızın hizmetine açtık. Torbalı Huzur Evi açıldıktan hemen sonra yüzde yüz doluluk oranına ulaştı. Yüzlerce sanayi kuruluşunun faaliyet gösterdiği ve binlerce çalışanın bulunduğu Torbalı’da artık yeni bir SGK hizmet binası var. Torbalı-Bayındır duble yol çalışması devam ediyor. Diş Hastanesi önemli bir eksikliği giderdi. Ayrancılar Egekent Yaya Üst Geçidi, Yeşilköy Yaya Üst Geçidi. Atatürk Mahallesi Yaya Üst Geçidi…Torbalı hem yerel yönetim yatırımlarında hem de kamu yatırımlarında şaha kalktı diyebiliriz.

Soru: Peki devam eden projeleriniz nelerdir'

DEVAM EDEN PROJELER

Sosyal market, Tepeköy Mahalle Meydanı, Atatürk Mahallesi TOSEM, Yazıbaşı Mahallesi TOSEM, Atatürk Mahallesi düğün salonu, Ayrancılar düğün salonu, Ayrancılar Gençlik Merkezi, Organik Köylü Pazarı, devam eden projelerimiz.

Belediye Hizmet Binası Torbalı için çok önemli bir proje. Geçen günlerde ihale aşaması tamamlandı yakın zamanda da inşaat çalışmalarına başlayacağız inşallah. Torbalı’ya yakışan ,halkımıza hizmet kalitesi anlamında en iyisini sunmamıza yardımcı bir binamız olacak. Fetrek Çayı Sultanlar Vadisi 1 Etap çalışmalarında da sona geliyoruz. Adamız tamamlandı, köprü inşaatına yakında başlanacak. Bu etapta yapay bir adacık oluşturduk ve o ada etrafında yapacağımız rekreasyon çalışmalarını tamamladığımızda burası bir sosyal yaşam merkezi olacak. Merkezde bunlar olurken, Torbalı’nın civar mahallelerinde de  proje ataklarımız sürüyor. Pancar Mahalle Meydanı, Çapak Mahallesi Sosyal Hizmet Binası, Helvacı Mahallesi Sosyal Hizmet Binası, Atatürk Mahallesi TOSEM, Yazıbaşı Mahallesi Düğün Salonu, Ahmetli Mesire Alanı ile benzer bir çok proje üzerinde yoğun biçimde çalışıyoruz.

Soru: Biraz da sosyal projelerinizden bahseder misiniz'

FARKLI SOSYAL PROJELER

Subaşı Mahallesi’nde Engelli Eğitim Merkezi ( 24 yaş üstü ) kurarak engelli bireylerimizin hayatına olumlu bir dokunuş yaptık. Onun haricinde değişik mahallelerimizde TOSEM’ler (Sosyal Eğitim Merkezleri) inşa ettik. Buralarda özellikle kadınlarımıza dönük bir takım eğitim faaliyetlerimiz olacak. Bir de  üniversite öğrenimi için ilçe dışına giden gençlerimize maddi destek vermek amacıyla  kısa adı TOREV olan Torbalı Eğitim Vakfı’nı kurduk. Vakıf 206 Torbalılı öğrenciye burs veriyor. Evde Bakım Hizmeti Birimimiz çok önemli bir eksikliği giderdi. İnsan, yaşam odaklı çok önemsediğim hizmetler başarıyor. BKM sinemamızı açtık.  Bir yıl  20  binin üzerinden vatandaşımız sinemadan  yararlandı.

Soru: Kentsel dokuyu korumaya dönük çalışmalarınız nelerdir'

TARİHİ DOKUYU KORUMA ÇALIŞMALARI

Torbalı’da Sultan 2.Abdülhamit Han Dönemine ait birçok eserler var. Bu eserlere deyim yerindeyse gözümüz gibi bakıyoruz. Bu doğrultuda Merkez Orhaniye Cami restorasyonu yapıldı, Yeniköy Abdülhamit Cami ve Mektep Restorasyonu tamamlandı.  Bülbüldere mektebi restorasyonu da önümüzdeki günlerde yapılacak

Soru: Eğitime de büyük bir destek verdiğiniz biliniyor.

EN BÜYÜK ÖNCELİĞİMİZ EĞİTİM

Evet, okullarımızın hemen her eksiğini tamamlamaya çalışıyoruz. Bahçelerini asfaltlıyor, çevre düzenlemelerini gerçekleştiriyoruz. Sadece bunlarla da kalmıyoruz . Geçtiğimiz sene Okullarımız  İçin 50.000 m2 yer tahsis ettik. Bu alanda 20’ye yakın yeni okul binamızın yapımı söz konusu.. Bütün okulları tamir ediyoruz.  Bütün camilerin ihtiyaçlarını gideriyoruz. Spor okullarımızda yazın 4.000, kışın 1.000 e yakın öğrencimiz eğitim alıyor. Karşıyaka, Torbalı Atatürk , Ertuğrul  Düverlik, Özbey, Alpkent mahalle muhtarlık binaları  yapıldı

Soru: İmar konusunda çalışmalarınız nelerdir'

BELEDİYE BİRİMLERİ TEKNOLOJİK ALANDA SÜREKLİ YENİLENİYOR

İmar Ve Şehircilik Müdürlüğü E- İMAR sistemine geçildi. Takbis sistemine geçilerek tapu kadastro bilgilerine hızlı erişim sağlandı. Merkez 11 Mahallenin Halihazır haritası ile zemin etütleri yapıldı. Merkez 11 Mahallenin 1/5000 planları bitmek üzere. Pamukyazı Mahallesi İmar Planı Yapıldı. Özbey Mahallesi imar planı yapıldı. Pancar imar planı yapıldı Yazıbaşı 2. etap imar planı yapıldı. Mermer sanayi imar planı hazırlanıyor.

ASFALT, KİLİT TAŞI DÖŞEMESİNDE REKOR KIRDIK

3 Yıllık dönemimizde; *16 Mahallede toplam 70 km sıcak asfalt, 27 Mahallede toplam 61 km sathi kaplama 39 Mahallede toplam 12.000 ton yama asfalt, 22 Mahallede toplam 113.614 m2 kilit taşı, 26.362 m bordür, 2.144 m engelli karosu, 1.600 m oluk taşı döşenmiştir. Ödemiş Tren Yolu Köprü Altı Trafiğe Açıldı. Bu sezon için belirlediğimiz  40 bin ton sıcak asfalt dökme hedefimize ulaşmak üzereyiz.40 bin metrekare de kilit taşı hedefimize ulaştık

9 ADET YAZLIK DÜĞÜN SALONU HİZMETE AÇILDI

Pamukyazı,  Çaybaşı, Yeni mahalle, Mustafa Kemal Atatürk, Atalan ,Eğerci , Kırbaş Pancar ve  Çapak mahalleleri yazık düğün salonları tamamlandı.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.