Şükürer İzmir'i yazdı, ortalık karıştı
ESİAD eski Başkanı Sıtkı Şükürer’in Hürriyet Ege’de kaleme aldığı yazısında İzmir için kullandığı ifadeler ortalığı karıştırdı. ‘İzmir neyin sembolü’ başlıklı yazıya Erdal İzgi’den “O ağız yine konuştu” başlıklı bir yazıyla cevap geldi.
- Ege Postası
- 19.03.2013 - 12:47
EGE POSTASI/ HABER SERVİSİ- ESİAD eski Başkanı ve Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu) BASİFED Yönetim Kurulu Başkanı Sıtkı Şükürer’e tepkiler çığ gibi artıyor. Tepkilerin ortak noktası, Şükürer imzasıyla Hürriyet Ege ekinde yayınlanan “İzmir neyin sembolü” başlıklı köşe yazısında kullanılan ifadeler var. Şükürer yazısında İzmir’i travmatik bir kişilik olarak değerlendirerek İzmir’in değişime direnen bir yer olduğunu savunmuş, ‘bu haliyle neyin simgesi derseniz köksüzlüğün simgesidir’ ifadelerine yer vermişti.
Şükürer’in İzmir’le ilgili tespitlerine ilk tepki Konak Belediyesi Eski Başkanı gazeteci Erdal İzgi’den geldi. İzgi haberhürriyeti.com’da yazdığı ‘O ağız yine konuştu’ başlıklı köşe yazısında Şükürer’e Mevlana’nın ““ Bir lafa bakarım laf mı diye… Bir adama bakarım adam mı diye…
Suskunluğum asaletimdendir” sözleriyle yanıt verdi. İşte İzgi’nin Şükürer hakkındaki yazısı…
O AĞIZ YİNE KONUŞTU… / Erdal İZGİ /
Önceleri…
Ege Sanayici ve İşadamları Derneği (ESİAD) Başkan’ıydı
Oysa ne sanayici, ne işadamıydı.
Şimdi…
Batı Anadolu ve Sanayi İşadamları Derneği Başkanı olmuş.
Oysa kendisi muhasebeci, mali işlerci.
*
Hafta sonunda bir toplantıda konuşturuldu.
Sonra, Hürriyet’te köşesinde yazdı.
Konusu; “ İzmir neyin sembolü”
Muhtereme göre İzmir…
Tedirginliğin, endişelerin, özgüvensizliğin giderek köksüzlüğün sembolüymüş.
*
Nevi şahsına münhasır zat’a göre;
İzmirli, gidecek yeri olmayan insanlar olarak gönüllü asilimilasyona razı olan, ırksal aidiyet ilişkisini kabul eden Türklermiş.
Kendinden menkul üstada göre;
İzmirli alt kimlikleriyle örselenmiş, kendine sunulan elbiseye razı olmuş, insan modeliymiş!
*
Fikriyle aynaya sığmayan (belki de cismiyle), bu şehirde havasını atıp, yolunu arayan ve adının Sıtkı Şükürer olduğu bilinen bu faniye göre;
“ İzmirli, Türk ve Müslüman kimliğinin eksik bıraktığı tatminleri “ Batılı” gibi olmaya öykünerek kapatmaya çalışırmış!
Neye hizmet ettiği, neyi amaçladığı kestirilemeyen bu erkeğe göre;
“ İzmirli, meseleleri derinliğine yaklaşmak istemeyen, hayatı “manşet algısı” üzerinden değerlendiren dalgacı, neşeli insanlarmış.
Travmalı olduğu veya travmayı iyi bildiğinden bu şahsiyete göre;
“ İzmirli travmatik kimliklermiş”
*
Dahaları var ama…
Ne siz okurken içiniz şişsin, ne ben parmağımı yorayım.
Lakin İzmir sahipsiz, değneksiz memleket sanılmasın.
Varsa dostları, başkanlık ettiği sanayici ve işadamları ne düşünür ama…
Ortaya bir etiketle çıkıp konuşan ağzın sahibi, belli ki bir arızanın içinde.
*
Örnekle anlatayım teşhise yardımcı olsun.
Geçen yıl “Göç ve İzmir kimliği” toplantıda konuşmacıyız.
Bu şahıs da sahnedeki masada.
Etiketinde Ege, İzmir var ama kendini tanımam, etmem.
Bir ara göçmenlere “ kanı karışık” demiş, milleti yerinden fırlatmış, ismi kulağıma böyle ilişmişti.
*
Neyse…
İzmir’i bildiğimiz yönleriyle anlattık.
Oturumdaki bir hocamız da sözüne Meslektaşım Yılmaz Özdil’in” İzmir” yazısını okuyarak başladı, bitirdi.
Muhterem Zat, kağıda yazılı konuşmasına başlamadan demez mi'
“ Yılmaz Özdil’e faşist demeye dilim varmıyor”
Sonra bana dönmez mi;'
“ Başkan İzgi’yi tanımasam, masada Fransız Irkçı Lider Le Pen’in oturduğunu sanacağım”
''''
Tabi salon ayaklandı. Protestolar, bağrışmalar…
Kağıtlarını topladı, gitmek için ayağa kalktı, izin istedi.
Oturum Başkanı kabul etmedi.
Hem Yılmaz’ın hem de kendi adıma hakkıyla ağzının payını aldı.
*
Mevlana ne demiş'
“ Bir lafa bakarım laf mı diye…
Bir adama bakarım adam mı diye…
Suskunluğum asaletimdendir”
Aynen.
Biz de öyle bakarız.
Ancak suskunluk asaletiyle değil…
Konuşarak bazılarına haddini bildirmek yürekliliğiyle…
Evvel Allah soyumuz, kimliğimiz bellidir
HEDEFTEKİ ADAM SITKI ŞÜKÜRER
Tepkilerin yöneldiği isim olarak dikkati çeken Sıtkı Şükürer geçtiğimiz ağustos ayında Türk ve Türklük tanımıyla yine tepkileri üzerine çekmiş, kullandığı ‘kanı bozuk’ tanımını “kanı bozuk, ne idüğü belirsiz” anlamında kullanılmamıştır. Anadolu’nun kültürel çeşitliliğine vurgu yapılmak istenmiştir. Yanısıra, kan ve ırk aidiyetini abartanlara bir göndermedir. Türklük bu coğrafyada yaşayan her kesimi büyük ölçüde sarmalayan bir aidiyettir. Buna itiraz eden yoktur. Ötesinde onur ve heyecan duymamak mümkün değildir. Ancak itiraz edenlere de demokrasinin ve makul aklın kuralları çerçevesinde saygı, 21. yüzyıl gerçeğidir” sözleriyle kendini savunmuştu.
SITKI ŞÜKÜRER'İN "İZMİR NEYİN SEMBOLÜDÜR'" YAZISINI OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ...
Yorum Yazın